Följ Indiengänget på deras blogg

I söndags åkte tolv elever från Gutegymnasiets yrkesprogram till Indien för en fyra veckor lång utlands-APL, arbetsplatsförlagt lärande. Under hela resan kan du följa dem och ta del av deras upplevelser på bloggen ”Gute goes Indien”.

Eleverna som reser till Udaipur, en stad i delstaten Rajastan i nordvästra delen av landet, går andra och tredje året på barn- och fritidsprogrammet, hantverksprogrammet samt på restaurang- och livsmedelsprogrammet. De kommer att praktisera på restauranger, frisörsalonger, en turridningsgård, en förskola och skola.

Tre lärare, en från respektive program följer med för att följa eleverna i deras lärprocess och att vara ett stöd när upplevelserna och kulturkrockarna blir för många.

Utlandsvistelsen finansieras i sin helhet genom sökta medel hos UHR (universitets och högskolerådet). Det projektet som vi är en del av heter Atlas och mer information finner du på atlaspraktik.

Följ gärna med på äventyret genom att läsa bloggen:
www.gutegosindien.blogg.se

/Susanne Reich