Så ser Visby ut på natten

Nu kan du gå och se utställningen Visby Nights på restaurang Visborg i södra Visby. Utställningen är gjord av fotoelever på Gutegymnasiet och visar en serie nattbilder över Visby.

Bland alla fotografierna finns det en flera meter lång panoramabild över Visby stad.

– Vi har tidigare gjort skylines över Klintehamn och Slite men på Visby hade vi bara en panoramabild som var tagen dagtid, säger läraren Anders Broberg.

– Den stora nattbilden är tagen från ett av tornen på domkyrkan och tog tre nätter att göra. De första försöken stoppades av vindar och regn. Den består även av fyra bilder som blivit ihopsatta till en.

Visby Nights är gjord av elever från flera program – estetprogrammet, samhällsprogrammet/media och ekonomiprogrammet. Restaurang Visborg ligger på gamla P18-området. Det är än så länge inte satt något slutdatum för fotoutställningen.