“Tävla kommer jag att fortsätta med”

På onsdagen avgjordes finalen i skol-SM för frisörer. Amanda Nordborg från Gutegymnasiet var på plats på Almåsgymnasiet i Borås för att tävla mot 22 andra frisör- och stylistelever från hela landet.

Eleverna, som går i andra på året på gymnasiet, tävlar i två moment som avgörs under en och samma dag. Det är herrföning med långt hår där eleverna får 30 minuter på sig samt damföning frisyrdesign, som görs under en timme.

När vi pratar med Amanda har hon precis avslutat den andra deltävlingen, och verkar helt klart nöjd.

– Det gick okej. Det räcker absolut inte till någon pallplats men det känns bra ändå.

– Men hur det än går så är tävlandet något som jag kommer att fortsätta med. Det är riktigt roligt. Men om det blir den här tävlingen eller någon annan det får vi se.

Efter klockan 17.30 i eftermiddag får de tävlande reda på vem som vunnit.