, ,

Abdelkerim fick Triton Fullpotential Award

På torsdagen, under en föreläsning om företagande på DonnersEvent i Visby, passade Adam Ladebäck från Ung Företagsamhet på att dela ut ett stipendium. Det var Abdelkerim Moussay från Ek 17 och företaget Gawa UF som fick ta emot Triton Fullpotential Award.

– Det känns otroligt, sa Abdelkerim när han tog emot den stora pris-checken.

Stipendiet delas ut till elever som drivit UF-företag under året och på något sätt haft större utmaningar än andra elever. Men, som under samma år visat på stor utveckling och höga ambitioner. Så här lyder motiveringen:

“Eleven har under UF-året utvecklats enormt, hans glädje och inspiration har bidragit med god energi och uppmuntran till gott samarbete i sitt UF-företag. Med hans engagerande och positiva personlighet har han under UF-året utvecklat sin egen kommunikationsförmåga, både när det kommer till att kommunicera utåt till kunder samt att kommunicera med potentiella samarbetspartners. Hans självförtroende har ökat markant och man märker att han inte är rädd för att ta för sig och sprida sina idéer och tankar”.

Abdelkerim är en del av UF-företaget Gawa UF, som tagit fram ett eget kaffe med ingefärasmak.