Nu tar vi sommarlov

På tisdagen var det sommaravslutning för ettorna och tvåorna. Det firades med kladdkaka, intyg och sång.

Vad är en avslutning utan tal, och lite musik? Den blir i alla fall så mycket bättre när det väl finns lite instrument med i rummet, och någon som klingar till i glaset. Och i tisdags bjöd eleverna från estet-musik-programmet på flera fina framträdanden. Och som en liten tradition fick vi även lite skönsång från lärarna som framförde låten Sunnanvind av Mares.

Och så fick vi ett tal av Herman, som gav en mogen syn på väntan – att lära sig lite tålamod kan föra med sig något gott. Och att kärlek är samma fina känsla oavsett vilken ålder man har.

Dessutom fick vi besök från Ung Företagsamhet som delade ut intyg till våra elever för genomförd kurs. Och vi vill passa på att tacka Adam Ladebäck och Nicoline Roswall för deras förmåga att inspirera – för att de alltid lyckas ladda atmosfären, och klassrummen, med kunskap, driv och en tro på att vi “tamejfan kan”.

Ha en fin sommar!

Personalen