Information kring distansundervisning efter sportlovet

Efter diskussion och om vi ser tillbaka på hur det har varit under det senaste året i samband med kortare lov har vi valt att besluta att samtliga elever kommer ha distansundervisning under vecka 10. Det innebär alltså att även de praktiska kurserna kommer att vara på distans under denna vecka.

Vecka 11 så går vi tillbaka till att praktiska kurser och elever i behov av stöd får vara på plats i skolan.
Från vecka 12 så är ambitionen att de elever som vill ska kunna vara på plats på skolan, men det kommer vara beroende på hur smittspridningen ser ut här på Gotland. Vi återkommer med mer information.

Genom att ha distansundervisning helt under vecka 10 och delvis distansundervisning under vecka 11 bedömer smittskyddsenheten att det finns möjlighet att bryta eventuella smittkedjor och därmed skapa bättre förutsättningar att minimera en ökad smittspridning i samhället.

När det gäller hämtning av matlådor kommer detta inte vara möjligt under vecka 10. Från och med vecka 11 går det bra att hämta matlådor igen tisdagar och torsdagar kl 14:00-15:00. Kan ni inte dessa tider ta kontakt med Therese på SchoolSoft eller via mail till therese.ljungman@guteskolan.se