På fredagen i förra veckan tog eleverna på Gutegymnasiet studenten och i samband med detta delade skolan ut ett antal stipendier till elever som visat framfötterna och på något sätt gjort det där lilla extra.

Här har ni hela listan.

Alma Koch, BF17
För bra studieresultat och insatts på hennes inriktning inom programmet.

Fanny Lindström, BF17
För en fantastisk vändning i skolarbete och fokusering i klassen.

Alicia Strandmyr, BF17
För fina skolresultat och sitt engagemang i klassen, i studentkommittén och i Sydafrika.

Matilda Persson, EK17
För sin resa genom gymnasietiden som genomförts med stort engagemang och resulterat i fina betyg.

Alma Öhman, ESBD17
För sitt stora engagemang och tålamod i sina konstnärliga projekt.

Nova Silverräv, ESBD17
För sitt driv och experimentlusta i sitt konstnärliga arbete.

Caroline Linder Storm, ESEST17
För sina enastående studieresultat på Estetiska programmet.

Noel Montelin, ESMU17
För en fantastisk musikalitet och utveckling av sin spelteknik såväl som repertoarkännedom på både gitarr och piano.

Estrid Lusth, ESMU17
För en fantastisk musikalitet och utveckling av sin spelteknik såväl som repertoarkännedom på bådesång, piano och framförallt bas där hon visat upp en rytmik och timing i absolut toppklass.

Amanda Nordborg, HV17
För ett stort visat intresse inom sitt framtida yrke. Hon har även under sin tid på skolan uppfyllt Gutegymnasiets värdegrunder på ett utmärkt sätt.

Emma Hovland-Tånneryd, NA17
För mycket goda studieresultat. En elev som hela tiden kämpat på och ansträngt sig.

Agnes Jonsson, NA17
För en fantastisk energi och Guteanda. En elev som hela tiden engagerar sig och ser andra elever.
Läsår 2019/2020

Jemill Hallberg, RL17
För sin utveckling både personligt och inom yrket under de tre gymnasieåren.
Och för ett väl genomfört gymnasiearbete.

Sara Ahlin Schwanbom, SA17
För goda studieresultat under sina tre år här på Gutegymnasiet.

Morris Zielfelt, SA17
För personlig utveckling och god kamratanda under sina tre år på Gutegymnasiet

Felix Kraft, TE17
För flit, ansvar och goda studieresultat, samt exemplarisk närvaro och pliktkänsla.

Willy Pettersson, TE17
För att han målmedvetet fått kämpa för sina resultat, sin nyfikenhet och positiva inställning till lärandet, samt exemplarisk närvaro.

Viking Sorti, TE17
För goda studieresultat i en akademisk anda där han utmanar sig själv och andra genom att se på saker ur nya perspektiv.