Välkommen till årets studie- och yrkesmässa

Tisdagen den 9 november är det dags igen. Då är du välkommen till årets studie- och yrkesmässa Framtid Gotland – som för första gången blir digital.

Via datorn kommer du att besöka en virtuell mässmiljö med 40 utställare – där finns öns gymnasieskolor med sina valbara program samt olika branschföreträdare och företag. Gutegymnasiets montrar syns tydligt med sina färger i mörkblått och guld. I montrarna finns både elever och lärare som gärna svarar på dina frågor. Så var nyfiken, ställ frågor – hur tänkte de när de gjorde sitt val? Under flikarna i varje monter hittar du filmer och länkar till mer information,

Besöka mässan

Den 5 november klockan 12.00 öppnar registreringen för studie- och yrkesmässan. Logga in till mässportalen: https://massa.gymnasium.se/framtid-gotland-studie-yrkesma

Du som ska besöka mässan registrerar dig direkt i mässportalen. Det kan göras i samband med besöket. Vid registrering anger du din e-postadress och förnamn. Ingen verifiering krävs. Deltagande elever kommer att kunna registrera sig under lektionstid i skolan den 8 november.

Mässans öppettider

Studie- och yrkesmässan är öppen för elever i årskurs 8 och 9 klockan 8.00-15.30. Vårdnadshavare kommer att kunna besöka studie- och yrkesmässan på drop-in kvällstid klockan 17.00-20.00. Vi rekommenderar att du tar del av mässan via dator eller surfplatta för att få bästa upplevelsen. Mässan kan besökas hela dagen även utanför ordinarie öppettider fram till klockan 24.00, men då med obemannade montrar.

Kom till Öppet hus

Vill du ha mer information kan du höra av dig och ställa frågor till vår studie- och yrkesvägledare Jesper Hedlund: jesper.hedlund@guteskolan.se, 0768-85 25 09.
Ett annat bra tillfälle att ställa frågor är under vårt öppna hus som vi har den 17 november mellan kl 17-20. Då får du se skolan och träffa både lärare och elever.