Tappra Gutar tog sig runt Lucialoppet

På lördagen genomfördes årets upplaga av Lucialoppet och det fanns både elever och lärare från Gutegymnasiet bland deltagarna.

Dennis Bryntse, från personalsidan, valde den långa distansen och tog sig runt banans 10 600 meter. När jag mötte honom utanför färjeterminalen tittade han på mig i förbifarten och fastslog “det är sista gången jag gör det här”. Men nu efteråt är känslan en annan:

– Haha, ja det kommer nog bli igen.

Vilken plats kom du på?

– Ingen aning, men klarade det på en timme och någon minut. Hade det inte varit för backen där jag gick några steg så hade det gått under timmen.

Mikael Öhman, som också representerar personalsidan och sprang samma distans, slutade på en stark tredjeplats. Något som han själv inte räknat med.

– Nja… hade väl inte riktigt väntat mig att komma så högt upp.

Henning Engström, som pluggar andra året på ekonomiprogrammet, sprang runt samma bana på under timmen. Efteråt kan han konstatera att det tog på krafterna.

– Helt slut!

Här nedan ser ni resultat från alla som deltog från Guteskolan/Gutegymnasiet.

HERRAR 5,3 KM

41. Kristoffer Lockridge 00:30:25