Studenten

Den 7/6 tog våra avgångselever studenten!

Dagen började med en gemensam frukost där rektor och mentorer höll tal. Efter frukosten följde utspringet där eleverna, klädda i sina vita studentmössor, möttes av jublande familj och vänner och bjöds på fika. Sedan gick tåget ner till hamnen, varifrån vagnskortegen avgick och åkte runt på Visbys gator, dekorerade med blommor och banderoller. Wisby Centrum bjöd på studenttårta på Östertorg innan kortegen fortsatte från Östergravar. Firandet avslutades vid Gutavallen, och många gick vidare till ett gemensamt studentfirande på Gutekällaren.

Att ta studenten på Gotland är en speciell och minnesvärd händelse fylld av traditioner och glädje. Vi är så stolta över våra studenter och önskar dem all lycka i framtiden!