Stipendiemiddag

Varje år har vi på Gutegymnasiet en stipendiemiddag för de elever som ska ta studenten. Det är ett tillfälle för oss att samlas och visa uppskattning för deras prestationer, men också för att tacka för tiden som varit. Det brukar bli en uppskattad kväll av både elever, lärare och personal.

I år utdelades 12 stipendier, några för ett mycket väl genomfört gymnasiearbete och några för bästa betyg. Stipendierna kommer från Stiftelsen för Victor och Therese Gyllenhammars premiefond.

Under kvällen bjöd Restaurang- och livsmedelslinjen på en mycket god trerättersmiddag. Det serverades rosti med syrad yoghurt och romkorn (tångrom till veg) till förrätt, en tomatpestobakad kyckling (Linsbiff till veg) med pommes château och primörer till huvudrätt, och en chokladkladdkaka med vitchokladmousse och bär till dessert. Under tiden hölls tal och stipendier delades ut. I pauserna fick vi ta del av finstämd musik som framfördes av våra elever.

Sammanfattningsvis var det en känslofylld kväll som vi kommer att bära med oss länge. Stort tack för det!

ÅRETS STIPENDIATER

För bästa betyg

Yaser Waked

Mesk Lilja