, ,

Pyssla och baka med Filippa och Engla

Har du ibland svårt att komma på vad du ska göra, fast att du är jättesugen på att hitta på något? Då ska du inte missa det här. Tre eftermiddagar under februari anordnar Filippa och Engla från UF-företaget En Alternativ Vardag träffar för de som vill pyssla, baka, spela sällskapsspel och hänga.

– Alla som vill komma är jättevälkomna. Både barn, ungdomar och vuxna, säger Engla Andersson (till höger i bild).

Av företaget Kuststaden har de blivit sponsrade så att de har tillgång till en samlingslokal på Jungmansgatan. Och sällskapsspel och ingredienser till att baka med kommer de också att stå för. Tanken är att skapa en rolig och trygg miljö genom aktivitet, mat och prat.

Hur kom ni på den här idén?

– Vi tror att det finns ett sug bland både barn och ungdomar att träffas lite då och då för att spela spel, fika och prata med varandra, säger Filippa Cramnell.

Första mötet blir lördagen den 1 februari och då blir det spel och pyssel.

Nedan ser du alla mötesdagar, som kommer vara på Jungmansgatan 41A.

• Lördagen den 1 februari, mellan kl. 13-17.
  • Lördagen den 8 februari, mellan kl. 13-17.
  • Lördagen den 22 februari, mellan kl. 13-17.

Följ En Alternativ Vardag UF på Instagram så ser du mer i detalj vad som kommer hända vi varje träff.

Vill du veta mer eller anmäla att du kommer?

Ring Filippa på tel: 0707-99 17 28 eller Engla på tel: 0706-78 79 08