MIG SJÄLV SOM INSPIRATION

När jag först började arbeta så var min inspiration som till så många andra av mina arbeten, mig själv. Man kan se spåren av mig själv i alla mina värk eftersom jag är den största inspirationen i mitt liv. Men även om jag först utgår ifrån mig själv så blir det alltid något annat.

Jag följer det som känns mest naturlig och i slutändan så är jag alltid nöjd med mitt arbete.

MIG SJÄLV SOM INSPIRATION

När jag först började arbeta så var min inspiration som till så många andra av mina arbeten, mig själv. Man kan se spåren av mig själv i alla mina värk eftersom jag är den största inspirationen i mitt liv. Men även om jag först utgår ifrån mig själv så blir det alltid något annat. Jag följer det som känns mest naturlig och i slutändan så är jag alltid nöjd med mitt arbete.

THE BABE

Att arbeta med denna konstruktion har definitivt varit en utmaning. Men jag är väldigt nöjd men hur hon blev i slutändan även om hon ser lite klumpig ut, Jag har inte tidigare arbetat med ett så här stort projekt och det var väldigt lärorikt. Att bygga upp från skelettet till huden av konstruktionen har varit en upplevelse.

När jag började med The Babe så hade jag nymfer som en inspiration – om hur de lurar till sig personer och sen dränker dem. Det jag ville visa med The Babe var ögonblicket när nymfen visade sitt riktiga jag. Men med tiden så blev det mer om objektifieringen av kvinnor och feminism. Det har varit svårt och tagit lång tid, men för varje gång jag arbetat med henne har jag fått en bättre känsla för materialet jag arbetat med.

THE BABE

Att arbeta med denna konstruktion har definitivt varit en utmaning. Men jag är väldigt nöjd men hur hon blev i slutändan även om hon ser lite klumpig ut, Jag har inte tidigare arbetat med ett så här stort projekt och det var väldigt lärorikt. Att bygga upp från skelettet till huden av konstruktionen har varit en upplevelse.

När jag började med The Babe så hade jag nymfer som en inspiration – om hur de lurar till sig personer och sen dränker dem. Det jag ville visa med The Babe var ögonblicket när nymfen visade sitt riktiga jag. Men med tiden så blev det mer om objektifieringen av kvinnor och feminism. Det har varit svårt och tagit lång tid, men för varje gång jag arbetat med henne har jag fått en bättre känsla för materialet jag arbetat med.

Gips va definitivt en utmaning att jobba med i början innan man kom in i det. När man funnit sin form så var de enklare. Jag lyckades bryta av delikata delar av honom flera gånger men är ändå nöjd med att försökt mig på dessa delar för i slutändan så är det detaljerna som jag är mest nöjd med. Jag tyckte inte om hur fysiskt jobbigt det va att arbeta med gips, och det tog väldigt lång tid. Men när man fått bort de större delar som inte ska var med så var det lättare.

Gips va definitivt en utmaning att jobba med i början innan man kom in i det. När man funnit sin form så var de enklare. Jag lyckades bryta av delikata delar av honom flera gånger men är ändå nöjd med att försökt mig på dessa delar för i slutändan så är det detaljerna som jag är mest nöjd med. Jag tyckte inte om hur fysiskt jobbigt det va att arbeta med gips, och det tog väldigt lång tid. Men när man fått bort de större delar som inte ska var med så var det lättare.

ROSA MANNEN

Med min gipsfigur så tänkte jag tillbaka på en gubbe jag gjorde under grundskolan som jag döpte till Karl och målade rosa – därför namnet den Rosa Mannen. Jag inspirerades av Karl och gjorde Rosa Mannen likadan som jag såg honom i mitt minne, även om det inte var så korrekt märkte jag senare när jag observerade dem båda samtidigt. Ju mer jag arbetade med honom ju mer började jag tänka på en boxare, så jag kollade upp lite bilder på sånt och utgick sedan ifrån mera bukiga kroppsbyggnader när jag gjorde Rosa Mannen.

ROSA MANNEN

Med min gipsfigur så tänkte jag tillbaka på en gubbe jag gjorde under grundskolan som jag döpte till Karl och målade rosa – därför namnet den Rosa Mannen. Jag inspirerades av Karl och gjorde Rosa Mannen likadan som jag såg honom i mitt minne, även om det inte var så korrekt märkte jag senare när jag observerade dem båda samtidigt. Ju mer jag arbetade med honom ju mer började jag tänka på en boxare, så jag kollade upp lite bilder på sånt och utgick sedan ifrån mera bukiga kroppsbyggnader när jag gjorde Rosa Mannen.

Lera var ett intressant sätt att arbeta på. Att bygga upp från grunden och arbeta utåt var en rolig sätt att arbeta. Jag tycker om att arbeta med materialet, även om det var svårt att forma den som jag ville ibland. Jag tycker om hur strukturen blir av leran när den torkat, men det var ett misstag att ha leran blött under för lång tid eftersom de sjöng samman.

Lera var ett intressant sätt att arbeta på. Att bygga upp från grunden och arbeta utåt var en rolig sätt att arbeta. Jag tycker om att arbeta med materialet, även om det var svårt att forma den som jag ville ibland. Jag tycker om hur strukturen blir av leran när den torkat, men det var ett misstag att ha leran blött under för lång tid eftersom de sjöng samman.

SEPUM

När jag först började arbeta så var min inspiration som till så många andra av mina arbeten, mig själv. Man kan fortfarande se spåren i det på näsan av min skulptur, men efterhand som jag arbetade med den så gick jag åt andra håll, följde handen och i slutändan så blev den en anonym man med drag av allt jag har sett.

SEPUM

När jag först började arbeta så var min inspiration som till så många andra av mina arbeten, mig själv. Man kan fortfarande se spåren i det på näsan av min skulptur, men efterhand som jag arbetade med den så gick jag åt andra håll, följde handen och i slutändan så blev den en anonym man med drag av allt jag har sett.