Konkurrensen på årets UF-mässa var kanske den hårdaste någonsin på Gotland. Av de totalt 44 företagen på plats var 14 stycken från Gutegymnasiet och nivån som alla företag och företagare höll var riktigt hög. Trots detta så lyckades Gutegymnasiet få flera nomineringar och kunde även ta hem vinster i flera klasser.

Dels så blev Teodor Molin (EK16) från Health & Sport Reference UF korad till hela mässans bästa säljare. Dels så tog Gotlandshinder UF hem första priset i klasserna bästa webb och bästa hantverk.

Ellen Edmundsson från NB16 säger att arbetet framåt handlar om att se över montern och försöka göra den snyggare och bättre. Och så ska de eventuellt testa en av produkterna för att se om de kan förbättra den.

– Det är en produkt som kan bli bättre med andra skruvar. Men det är en kostnadsfråga och vi får se om det i slutändan blir så pass mycket högre kvalitet att det är värt att göra bytet.

Hur tänker ni om att få sticka iväg till SM?

– Vi var inte jättesugna på att vinna. Men sen när vi fick biljetten så blev det annorlunda. Nu känns det kul!