, , , , ,

De fick stipendier på årets julavslutning

På torsdagen hade eleverna på Gutegymnasiet julavslutning och de bjöds på en hel del underhållning. Det var jazz från Torstens trumpet, sång från Diana med crew och såklart ett jultal, som i år hölls av Herman. Och vad kan vara mer beaktansvärt så här i december, och nära julafton, än att se vikten av att lära sig vänta – för det är ju då man växer, som Herman sa.

Efter dessa och flera framträdanden och fina ord var det dags för stipendieutdelning. I år fick 9 elever stipendier, men det delades även ut två bonus-stipendier till två UF-företag ifrån förra läsåret.

Här nedan kan du läsa om stipendiaten samt deras motivering. Längst ner finns bilder från avslutningen.

Lucas Östman, Estet bild 17
“För stor konstnärlig utveckling och förmåga att ständigt utmana sig själv.”

Morris Ziefeldt, SA17
God kamratanda, positiv inställning till sina klasskompisar och till arbetet i skolan. Finns till hands och ställer alltid upp för andra.”

Alicia Strandmyr, BF17
“Delas till en person som har fantastiskt driv och arrangemang i skolan både i klassen och utanför.”

Norah Ekbladh, HVF17
För hennes personliga utveckling och hennes förbättrade insatser.”

Amanda Nordborg, HVF17
För hennes yrkesintresse, prestationer och goda resultat.”

Moa Hagvall, RL16
För sin Guteanda. Tjejen som alltid är spindeln i nätet och ställer upp på alla evenemang och upptåg.”

Elsa Uddin, BF17
“Personlig utveckling: Vi på skolan tycker att DU gjort en imponerande och positiv personlig utveckling! Du tar hela tiden nya och personliga steg för varje dag som går! Fortsätt kämpa på!”

Jawid Nasiri, Sprint 17
För stark utveckling hösterminen 2018. Engagerad och intresserad har Jawid växlat upp och gått framåt med stormsteg.”

Caroline Linder Storm, Estet media17
För enastående kunskaper i estetiska karaktärskurserna.”

WOMAN UP UF
Somaia Hassani
Anwar Al-Wahah
Saleha Saleha

HEALTH AND SPORT REFERENCE UF
Teodor Molin
Ville Hagman
Mohamad Alzghaier
Henning Engström
Erik Engström

Båda UF-företagen får stipendier för sina affärsidéer som utgick ifrån två aktuella samhällsproblem, vilket de adresserade i ett unikt entreprenörskap.